Jobb och vardag

Äntligen vardag och rutiner igen! Sommaren och semestern är över för denna gång. Men fasiken vilka underbara veckor vi haft den här sommaren. Varmt, soligt och sen toppade vi det hela med tre helt fantastiska semesterveckor i Kalifornien med de man tycker allra bäst om, min härliga familj.

Hösten är här och yogakurserna startar nästa vecka. Det ska bli skoj att få komma igång igen och agera yogalärare, att få inspirera och förmedla denna kraftfulla och givande yogaform. Hösten är något jag verkligen gillar med den klara och krispiga luften och alla träd som skiftar färg.
Den korta och intensiva sommaren kan lätt trigga oss till att ha alltför höga förväntningar på allt vi vill göra och alla vi vill hinna umgås med. Sol och bad, picknick med nära och kära, semester i stugan och mycket mer. Vi vill suga ut så mycket som möjligt av varje dag och njuta av semestern. Visst är det härligt, men i ärlighetens namn så kan jag personligen känna en viss press över sommaren. Men när hösten väl kommer så kan jag dra mig tillbaka och vila i mörkret.

Nästa inlägg här på bloggen kommer att handla om hur modig och orädd jag blivit, och hur oerhört glad och tacksam jag är för det. Det är också något jag vill börja föreläsa och inspirera andra människor till att få bukt med sina rädslor och sin ängslan...

San Francisco

Lite bilder från San Francisco.

Är man i San Francisco så är väl ett besök på Golden gate bron ett måste. Varje morgon och varje kväll så låg dimman tät över staden, men under dagen var det klart och fint väder.

Och dom klassiska spårvagnarna i San Francisco eller "Cable Car", som de heter här. Dessa tillhör ett av världens sista manuellt styrda kabelspårvagnssystem. Väldigt charmigt!

På lördagen var vi i Muir Wood, en stor skog med jättehöga och stora träd. En väldigt fin promenad.

På eftermiddagen åkte vi till Golden Gate park som ligger mitt i San Francisco. Vi promenerade bort till den japanska trädgården där vi strosade runt och tog en fika på Japanese Tea Garden. Där drack vi såklart japanskt te med japanska små delikatesser och småkakor.
En riktig liten oas för lugn och ro.
Det var lite från fredagen och lördagen.

På söndagmorgon åkte vi iväg tidigt för att hinna med en båt ut till Alcatraz.

Big Sur.

Nu har vi kommit till San Fransisco som är vårt sista stopp på resan.
Men innan vi kom hit så åkte vi längs High Way one. Vi åkte genom Big Sur och det var väldigt vackert, otroligt fina vyer ovh delar av vägen åkte vi väldigt högt med utsikt över kusten.
Här gjorde vi ett stopp på en otroligt vacker plats som heter Julia pfeiffer burn state som låg längs med Big sur. Här uppe var det väldigt högt.
Här är samma plats där vi står och tittar ned på en avskild strand med ett vattenfall.

Senare på eftermiddagen blev vi lite beachsugna så vi åkte dom tre km ner på slingrande vägar för att komma till denna beach.

Vi fortsätter sedan några mil och kommer till denna bro som heter Bixby bridge och som varit med i många olika bilreklamer.

Här är min mycket nöjda och glada man som jag fångade i farten, och våra kära ungdomar syns i bakgrunden.
Senare på kvällen kom vi till Montrey där vi stannade över natten.
På torsdagen åkte vi runt en väg som heter 17 mile drive pebble beach som även det var jättefint. Sen blev det ett litet stopp i Carmel och slutligen en sväng till Santa Cruz innan vi kom fram till hotellet i San Fransisco.