Jobb och vardag

Äntligen vardag och rutiner igen! Sommaren och semestern är över för denna gång. Men fasiken vilka underbara veckor vi haft den här sommaren. Varmt, soligt och sen toppade vi det hela med tre helt fantastiska semesterveckor i Kalifornien med de man tycker allra bäst om, min härliga familj. 

Hösten är här och yogakurserna startar nästa vecka. Det ska bli skoj att få komma igång igen och agera yogalärare, att få inspirera och förmedla denna kraftfulla och givande yogaform. Hösten är något jag verkligen gillar med den klara och krispiga luften och alla träd som skiftar färg. 
Den korta och intensiva sommaren kan lätt trigga oss till att ha alltför höga förväntningar på allt vi vill göra och alla vi vill hinna umgås med. Sol och bad, picknick med nära och kära, semester i stugan och mycket mer. Vi vill suga ut så mycket som möjligt av varje dag och njuta av semestern. Visst är det härligt, men i ärlighetens namn så kan jag personligen känna en viss press över sommaren. Men när hösten väl kommer så kan jag dra mig tillbaka och vila i mörkret. 

Nästa inlägg här på bloggen kommer att handla om hur modig och orädd jag blivit, och hur oerhört glad och tacksam jag är för det. Det är också något jag vill börja föreläsa och inspirera andra människor till att få bukt med sina rädslor och sin ängslan...

1 Lotta:

skriven

Håller helt med dig om förväntningarna på sommaren, och befrielsen när hösten och det mer kravlösa kommer. Ser också fram emot att läsa kommande inlägg om mod :-)

Kommentera här: