Härliga jul.

Jag älskar julen! Vi i vår familj myser, vilar, umgås och har det riktigt bra under julhelgen, ingen stress och inga måsten. Vi firar som oftast julen hos barnens farmor och farfar för det har jag förstått är den bästa julen enligt våra barn...traditionell och trevlig.


Förresten så är min mage mycket bättre igen, och nu vet jag att jag absolut inte ska äta GLUTEN!!! Hur svårt skall det vara. En person som har ibs ska helt utesluta gluten ur sin kost, för gluten ökar inflammationer i kroppen och irriterar tarmslemhinnan.

Jag har ju lidit av magproblem sedan jag var fem år gammal, och  det är en lång tid. Som barn och ungdom diagnostiserade läkarna mina magproblem som magkatarr. Men nu de senaste tio åren är diagnosen IBS och dysepsi. Alltså Colón irritable och den sjukdomen är förlamande i perioder och ger mig ett svårt lidande.
Men nu under två veckor har jag återigen uteslutet gluten och tagit extra probiotika, omega 3 och d-vitamin och magen är nu mycket bättre. Så gluten är ett Big no,no.
Så sköter jag kosten är jag symtomfri...men, men man lär så länge man lever.

Jag tror faktiskt att jag kan allt om ibs och hur man kan läka den, så det kanske är det jag ska skriva en bok om. Alla andra i vårt avlånga land då flest kvinnor som drabbas av denna jävliga men ofarliga åkomma...jag kan säkert komma med bra tips om kosten, tillskott och yoga. 

Men snart är det jul och jag ska  njuta av allt det goda. 

Här ligger ett gäng julklappar och väntar in julen.



Kommentera här: