Sommarkväll och spänningshuvudvärk.

Jag har haft en riktigt jobbig spänningshuvudvärk nu i fyra dagar som inte velat ge med sig, men nu idag så känns det faktiskt som den gått tillbaka. Härligt...Äntligen.


I måndagskväll bakade jag en smarrig rabarberpaj som hela familjen fick njuta av ute i gröngräset där vi bara låg utsträckta och mös av den ljumma kvällen och sällskapet av varandra. Vi har enormt mycket rabarber, så mycket så jag funderar på att göra saft, få se om jag får ett ryck eller om jag gör som alla andra år, struntar i det.

Min rabarberpaj utan vitt mjöl och socker och den är klart godkänd.


Igår var jag trött när jag kom hem från jobbet så jag gjorde en kopp kaffe och satte mig ute en stund och bara slappade. Jag var ensam hela eftermiddagen och kvällen. Jesper och Matz var på golfbanan och Sofie var på middag hos några vänner . Elin har nu gett sig iväg med en kompis på tågluff som kommer att gå genom Europa. Så jag fick njuta av ensamheten och tystnaden som jag så väl behöver mellan varven, och vädret var bara så fantastiskt skönt, en riktigt ljummen och skön kväll. 
Och hur skönt är det inte att ibland slippa laga mat. Det här passade mig utmärkt igår. Ekologisk vattenmelon som var helt underbart god...frökex med brie, parmaskinka och några coctailtomater och gurka. Perfekt en varm sommarkväll!

Kommentera här: