Badrumsstädning och genomgång av tvättstugan

Jag tycker att jag städer och plockar mest hela tiden, men tydligen är jag inte så strukturerad och fullt så ordningsam enligt min äldsta dotter Sofie. 

Sofie älskar att ha ordning omkring sig och tycker att var sak skall ligga på sin plats, och det har hon ju alldeles rätt i, då behöver man inte ägna en massa onödig tid till att leta, som jag ofta får göra. Jag tycker också om ordning och reda och framförallt ska det vara rent i ett hem.


Sofie satte i gång med att städa och sortera i vår tvättstuga häromdagen och ingen är gladare än jag, nu är det lite mer ordning och reda. Hon fick även igång sin pappa med att rensa bakom dörren till tvättstugan där han förvarar allt mellan golfkläder till innebandyprylar, en hel kasse med gamla urtvättade träningskläder kastade han bort, vilken inverkan döttrarna har på sin pappa. YES!!



Och så här fint blev det i våra badrumsskåp när Sofie även gick loss på alla gamla krämer, solprodukter, schampon, äckliga gamla deodoranter och mycket, mycket mer. Rent och snyggt, underbart! 

Så vad passar väl bättre än att unna sig lite nytt och fräscht till huden och fylla de tomma hyllorna i badrumsskåpet med några nya produkter.
Så I går när jag var inne i stan gick jag och köpte dom här ekologiska svenska krämerna som jag älskade redan från början och som doftar helt ljuvligt. Till kroppen använder jag kung markattas sesamolja eller mandelolja som är mumma för torra armar och ben. 


Om jag tänker på hur det var när jag växte upp och hur vi, jag och min brorsa som är ett år yngre än mig alltid städade vårt radhus på fredagar efter att vi kommit hem från skolan. Vi turades om med över och undervåningen. Ja det är en lång historia om hur det var att bo där och växa upp i det hemmet.

Kommentera här: