Hur öppen ska jag va!

Det är inte helt lätt det här att berätta om sig själv i en blogg. Hur öppen skall jag vara? Vad vill jag dela med mig av? Och vad är intressant för er som läser och följer min blogg!?

Tanken med mitt bloggande är att berätta om min uppväxt och hur den präglat mig och om dom insikter jag fått de senaste åren, både om mig själv och andra. Min önskan är att mitt bloggande så småningom skall resultera i en bok. 




Tänk er en liten söt och näpen fem årig flicka med en rutig klänning och knappar framtill och till det vita knästrumpor och ett par benvita något slitna skor, särskilt framtill på tårna. Hon är kortklippt som en pojke och väldigt blond och med bruna pigga ögon, nästan svarta. 

En dag läggs denna lilla tjej in på sjukhus, Danderyds sjukhus på isoleringsavdelningen i en hel vecka för magont. 
Så liten och så oförstående hamnar hon på ett för henne alldeles okänt och kalt sjukhus, ensam långt bort från mamma, pappa och syskon i ett litet rum med obetydlig inredning, endast en stor variant på spjälsäng som står mitt i rummet. Sängen är av järn, gråmålad och väldig nött och sliten. 

Ja, nu har jag börjat så smått att berätta om mig och mitt liv. Från då till nu.
Jag kommer att blanda en hel del. Jag kommer att skriva lite om det som händer och pågår just nu, idag. Om allt jag är tacksam för, om all glädje jag känner, och om den förnöjsamhet som infunnit sig. 



Kommentera här: