Om att våga känna och möta sina rädslor.

Vi känner alla rädsla ibland och vi kan bli rädda för många olika saker, ibland utan att veta riktigt varför. Rädslan är egentligen bra, för den hjälper oss att undvika hot och fara och sådant vi verkligen ska akta oss för, den hjälper oss att välja bort farliga saker.

Men när rädslan blir ett hinder i vårt liv, när den håller oss tillbaka i vår egen utveckling, då är den inte bra, då är den inte rationell.

Rädsla och oro har för mig varit ett stort ämne. För mig har rädsla och oro varit ett hinder, rädslan begränsade mig i mitt liv på tok för mycket. Men inte idag!

Idag har jag med hjälp av yoga och meditation och ett annat förhållningssätt till mig själv lärt mig hantera min rädsla och bli vän med den. Ja, det kanske låter lite väl käckt, men så är det faktiskt. 


Jag har lärt mig att hantera min rädsla, möta min rädsla, bekräfta min rädsla och acceptera min rädsla. 
Jag var så skit trött på att periodvis vara rädd, så jäkla less på att rädslan och oron begränsade mig. Men jag kom till en punkt när det fick vara nog, på riktigt.

Många är vi som lever i vår lilla trygghetzon komfortzon och jag vet att det kan vara skit jobbigt och besvärligt att gå utanför den, men återigen den begränsar oss.

Så låt inte din rädsla stå ivägen för din inre längtan, din önskan, ditt liv. Jag tror att det bästa man kan göra för sig själv för att vara modig är att våga visa sig sårbar. 

Idag väljer jag kärlek och glädje framför rädsla och oro!


Kommentera här: