Att vara vän med livet!

Det ska väl inte vara så himla svårt att vara vän med livet, eller? Jag tror att meningen med livet är att leva livet medan det pågår. En annan sak som är viktig för mig och som jag gillar, är att vara vänligt sinnad...där gör yogan ett jätte jobb, tack yogan. Idag avsätter jag mer tid för mig själv, små, små stunder där jag bara stannar upp, lyssnar in och känner. 

Under många år levde jag med att trycka undan känslor vilket resulterade i magproblem, smärta och värk i kroppen, ilska och frustration och mycket oro och ängslan. Men inte idag! Idag så har jag med hjälp av yoga och meditation och ett annat tankesätt börjat reflektera och bearbeta undanryckta känslor.
All förändring börjar alltid hos en själv. Sagt och gjort jag tog ansvar för att börja en förändring för ett starkare och lyckligare jag. 

Det första steget i en förändring, vad det än är för förändring man vill få till...träna mer, äta bättre och nyttigare kost, stressa mindre så är det första steget att man VILL ha en förändring! 

Nej kära läsare, om du inte redan är det, vän med livet alltså. Börja genast jobba på att bli VÄN med LIVET!! Allt blir mycket, mycket lättare...jag lovar.

Lördag idag och jag har inget inplanerat, bara vara och göra precis vad som faller mig in. Kanske en promenad, kanske läsa en bok, och helt säkert en kopp kaffe och invänta maken som varit borta över fredag och lördag på golf med sina vänner.



Kommentera här: