Hej

Jag låter min blogg just för tillfället ligga vilande. Kanske, kanske jag börjar blogga nån gång igen.

Anledningen är att jag blivit erbjuden ett längre heltids vikariat på mitt jobb där jag arbetat som  timvikarie i tre år.

Jag skall få lära mig allt om keramik...gjuta,kavla,glasera, bränna mm.

Det känns fantastiskt spännande och roligt, jag tror knappt det är sant.

Så nu lägger jag min energi på jobbet och de två yogakurserna jag har i veckan, och skulle detta jobb leda till en fast heltidsanställning efter detta vik. Ja, då får vi se hur det blir med yogan.

Hej så länge.


Yoga och ibs

Jag har börjat tänka i lite nya banor angående min blogg, jag kommer att börja skriva mer om yoga och ibs.

"Varför det?" undrar ni säkert. Jo jag har ju själv lidit av ibs sedan jag var i tioårsåldern fram till nu, alltså i fyrtio år. 

Senaste dagarna och senast i morse har det på nyhetsmorgon handlat om denna tysta sjukdom, men som inte är en sjukdom utan ett symtom på diffusa magar. Alltifrån lite uppsvälld och gasig till mer svåra symtom som kramper, förstoppning eller diarrer. Och det är 1,5 miljoner svenskar som lider av detta och då främst kvinnor.

Jag har själv ibs och är yogalärare så då tänker jag att jag kan hjälpa andra med tips om vad yogan kan göra för stressade magar.

Kundaliniyoga minskar på stress vilket är bra för ibs magar.  En hel del yogaövningar jobbar på vår matsmältning också mycket bra för en jobbig ibs mage. Djupandningen jobbar på diafragman. 

Finns mycket att göra och tänka på, så jag återkommer.