Det här med kost.

Det senaste året har jag mer och mer gått över till att äta vegetarisk kost, men jag har absolut inte ratat kött eller fisk. Men när jag äter kött så vill jag att det är svenskt och ekologiskt. Nu har vi i familjen en sån tur eftersom svärfar jagar och alltid har gjort det, då blir det vilt i form av älg i alla dess former och en del lamm. Idag äter jag kanske vegetariskt fyra dagar i veckan och övrigt fisk och lite kyckling. Jag har märkt att ju mer jag tränar yoga och annan träning så har det blivit naturligt vad kroppen vill ha, Jag har lärt mig att lyssna på kroppen, och den säger varmt grytigt och grönsaker i alla dess former, men tillagat. Min favorit är zucchini! Till frukost blir det oftast en smoothie/ paleo yoghurt..jag tar en avocado, hallon, blåbär och en halv banan och mixar det till en tjock gröt som jag toppar med cocos, nötter och blandade fröer...så himla gott. Det blir även en del gröna drinkar och en del juicer för jag har ju sen en tid tillbaka min härliga råsaftcentrifug ner med gurka, selleri, äpple, färsk ingefära och citron, eller morötter, äpple, apelsin och ingefära. Såklart är allt så långt det är möjligt ekologiskt. Och jag känner mig pigg, glad och alert. Tjing!


Dagens frukost! 

Kommentera här: