USA! Kalifornien.

Om några dagar så åker jag och min familj till USA. Vi ska åka på en road trip, den s.k high Way one. 

Vi flyger till Los Angeles och har hyrt en bil som ska ta oss vidare till Las vegas, Grand canyon och sedan till San Diego och slutligen till San Fransisco. Oj oj oj säger jag vilken resa...hela tre veckor kommer vi att vara borta. 

Som jag har berättat tidigare i min blogg om mina rädslor och min oro. Även här har mina rädslor stått i vägen för mig när jag ska resa bort, det spelar ingen roll om det är en kort vistelse eller en längre resa. jag har alltid haft svårt för att lämna det trygga som man har hemma, inte vågat gå utanför min egen komfortzon utan istället valt att sitta kvar hemma i det stilla och trygga och inte behövt konfronteras med dom obehagliga känslorna...men tillslut blir man tvungen att få till en förändring, och den förändringen jobbar jag med ofta och med hjälp av yogan. 

Men återigen detta eviga prat om yogan, men faktum är att yogan har hjälpt mig att hitta ett lugn, en inre stabilitet, en trygghet och en enorm inre styrka.

Idag, bara ett par dagar kvar innan resan känns det lugnt och skönt, och jag riktigt längtar tills vi ska åka.

Om det här hade varit för ett par år sedan, så hade jag idag varit sjuk av oro och rädsla, alltså sjuk på riktigt i hela kroppen med alla möjliga symtom och en jobbig ångest. Men det går att jobba bort
och jag är djupt tacksam för det.

Att resa till andra platser och uppleva nya miljöer berikar och gör att vi utvecklas som människor men även själen får ny energi.

Så här och nu lovar jag mig själv att njuta av stunden för vad den är och uppleva med hela min själ. 

Under resan kommer jag att blogga om våra upplevelser och lägga ut mycket bilder från resan...så välkomna att följa oss här på min blogg. Kramar



1 Lotta:

skriven

Har precis hittat till din blogg och känner igen mig i så mycket. Hoppas er resa blir fantastisk, vilket äventyr!

Kommentera här: