Att göra förändringar kräver mod.

Så är det! Det krävs en jäkla massa mod för att få till en förändring. Det räcker inte bara med viljan. Oftast så fegar vi ur och litar inte på oss själva. Vi vill så gärna få till den där förändring men många gånger så står rädslan ivägen och hindrar oss, vi är inte tillräckligt modiga. 

Kanske känner du igen dig i att vilja göra saker, men kommer inte till skott, du har en ide, en tanke om att skapa och göra något nytt. Du vill förändra, bryta upp, byta jobb. Du har drömmar och idéer men det stannar oftast där med att drömma och längta. 

För egen del när jag tittar tillbaka några år så har jag blivit mycket modigare och mindre rädd. Jag tänker på vår resa som vi gjorde hela familjen i somras till Kalifornien. Det krävdes en jäkla massa mod för mig att genomföra den. Elva timmars flygning för en som inte gillar att flyga. Jag kan inte påstå att jag var rädd, snarare lite orolig. Skillnaden idag jämfört med förr är att idag så vågar jag möta och utmana mig själv och mina rädslor. Jag tillåter inte mina rädslor styra mig eller får stå ivägen och hindra mig från att få leva livet fullt ut. Och vet ni...jag är så jäkla glad och lycklig för det idag, så in i helsike tacksam att jag har modet, att jag är modig och stark, och det kan jag lova er är mycket yogans förtjänst och att det finns ett jävlar i namma i mig. 

Jag och mina barn i USA på väg i bilen någonstans för något nytt äventyr. 

Personligen så vet jag att mitt liv skulle bli så inskränkt om jag inte vågade satsa lite och utsätta mig för det som skrämmer. Det är när jag har modet att göra trots rädslan som jag känner att jag lever...


Jag har drömmar, jag har en längtan, jag känner att det finns en inre drivkraft hos mig och den ska få komma fram, jag tänker banne mig förverkliga mina drömmar och min längtan. 

Idag känner jag mig mer LEVANDE än någonsin! 
Ja jäklar vad livet är härligt...

Kommentera här: