Jag är besviken.

Ja det är jag, jättebesviken och lite förbannad.
För så där en cirka sex veckor sedan var jag och min yngsta dotter Elin inne i stan som vi brukar vara emellanåt för lite shopping, lunch och avslutningsvis fika, vi älskar att fika.

Vi gick till MOOD gallerian och cafe Egoiste, där jag var första gången med min äldsta dotter Sofie för lunch. Sen har jag varit där med min yogalärarkollega och vän Jenny, då delade vi på en supergod chokladmoussetårta och drack varsin cappuccino. 

Elin hade aldrig varit där så jag föreslog att vi skulle gå dit  för dom har jättegoda tårtor, bl.a.en jättesmarrig chokladtårta, för Elin älskar verkligen allt med choklad. När vi kom dit så kikade vi på allt som fanns. Expediten som hjälpte oss den dagen tipsade oss om något som vi aldrig provat, banoffepaj...och den var himmelsk.

Så igår när vi var i stan med maken och sonen så sa Elin vi går till MOOD gallerian mamma och ser om dom har den där goda banan pajen. 

När vi kom dit på eftermiddagen så var det mycket folk, trångt och väldigt ont om sittplatser. Jag och Elin ställde oss i kön medan sonen och maken letade bord. När det blev vår tur att beställa och expediten plockade fram vår bit banoffepaj så sa Elin: Mamma, den ser inte ut som sist, den ser tråkig och bananen ser mörk ut. Jag konstaterade samma som Elin, biten såg ledsen och trött ut, kakaon som ligger ovanpå var mörk och hade liksom sjunkit djupt in i grädden och grädden som såg hård och kompakt ut.
Jag påpekade det för kvinnan som hjälpte oss, att jag tycker inte den ser fräsch ut, men hon sa att vi fick den idag och jag lovar er att det Inte är något fel på den. Okej, men det är ju inte det jag säger att det skulle vara något fel på den, jag tycker bara den ser trist och tråkig ut. "Men nej då, vi fick den idag" Okej... 

Vi tog våra cappuccino och banoffepajbiten och gick till dom andra. Tog varsin bit och tittade på varann och sa...grädden smakar kylskåp och är hård och smakade inte alls som första gången, inte alls så där fluffig och välsmakande. Med stor besvikelse lämnade vi tårtbiten och Egoiste. 
Som ni förstår orkade jag inte gå tillbaka och diskutera vidare med kvinnan bakom disken, och förresten hade kön återigen vuxit sig lång. 

Avslutningsvis tycker jag alltid att man ska lyssna på sina kunder och göra sitt bästa för att få en nöjd kund som snart kommer tillbaka...Tveksam om jag kommer tillbaka. 


Hittade en bild på hur den på ett ungefär ska se ut. Synd att jag inte tog en bild igår på den tråkiga och ledsna biten vi fick. 

Kommentera här: