Funderar!

Oj så mycket jag vill skriva om och dela med mig av.

Jag funderar fram och tillbaka. Tanken med mitt bloggande och min blogg var just att skriva om mitt liv från början till nu. 

Min uppväxt har varit trygg och bra på ett sätt, men också för jävlig och hemsk på ett annat sätt. Jag är så glad att min mormor och morfar fanns nära och alltid var där när vår far hade perioder av alkoholism och tablettmissbruk. Det finns mycket att berätta om min mormor och morfar, jag älskade min mormor, hos dom fanns  mycket kärlek och värme. När jag var åtta år gammal så orkade inte vår mamma med vår alkoliserade pappa längre utan hon tog sitt pick och pack och försvann utan att meddela sig. Hon var borta en hel månad utan ett enda tecken eller meddelande. Mormor och morfar fanns där hela tiden...såklart satte det sina spår hos oss barn. En pappa som skötte sitt jobb, hem och barn perfekt under veckorna, men som föll för flaskan under helgerna, det var då vi bodde hos mormor och morfar, som bara bodde ett stenkast från vårt hem.

Sen vill jag skriva lite om vänner och relationer.
Vad är en vän? Vad kan man förvänta sig av en vän, eller kanske men inte ska ha några förväntningar alls på sina vänner!
Den värdefullaste relationen är nog den till sig själv, och att man vårdar den på allra bästa sätt.

Som ni kanske förstår så sitter det djupt och är inte helt enkelt att skriva om sig själv och sin uppväxt. Men så sakteliga med små små steg kommer jag att närma mig det och dela med mig av hur jag kommit vidare från en något otrygg och ostabil grund, till  Idag då min grund är bra mycket stabilare och tryggare.  Idag känner jag större glädje och lycka...

Min älskade man som får symbolisera tryggheten. Denne man som är det mest ödmjukaste man kan tänka sig. Trygg, stabil, ödmjuk och lyhörd...och absolut den bästa maken och pappan man kan önska sig!!  Lyllos mig och våra barn..

Kommentera här: