En resa in i yogans värld!

När jag för första gången klev in i yogalokalen på Gärdet i Stockholm för sex år sedan, så kunde jag inte ana vilken resa jag påbörjade där. Med min uppväxt i bagaget klev jag in i yogalokalen och möttes av ett gäng härliga människor i olika åldrar, mest kvinnor och två kvinnliga lärare. Jag har alltid brottats med mina ständiga magproblem, smärta i nacken, återkommande nackspärr, diskbråck i sjunde halskotpelaren. Jag led även av oro och ängslan. 
När vi blir äldre och passerar de 40 så invaggas vi i nån sorts tro att så här är det, jag tänkte att det hör väl till att man får skavanker när man åldras, något man får acceptera att kroppen gör ont till och från. Magen min ständiga följeslagare, som jag alltid har hatat och och svurit åt. Men, okej man har ju lärt sig att klaga minimalt och stänga inne sina känslor, för så är jag och säkert många med mig uppfostrade. Känn inte efter, ta en alvedon och gör det du ska.
Men yogan som blev min nya vän som jag alltid kan ta till när det smärtar i kroppen, eller känns lite ledsamt i livet. Yogan det blev min räddning och vändning och en rejäl sådan. Här kommer jag alltså börja berätta om den långa resan, hur jag som liten flicka fem år gammal lades in på sjukhus isolerad i en vecka för magproblem, och hur den veckan påverkade resten av mitt liv och hur yogan förändrade mig och mitt liv. 


Här en bild på mig idag. Välmående, glad, harmonisk och stark! 
1 ingalill:

skriven

Du är så duktig, Maria!

2 Gabriella:

skriven

Så roligt att du har börjat blogga.Det ska bli intressant att följa din resa...

Kommentera här: