Från oro till tillit.

Steg upp som vanligt i morse vid 6.30 och gjorde min yoga och där på yogamattan så kände jag ett behagligt och skönt lugn, tänk så mycket lugnare jag är idag än för bara ett år sedan, och tänk så mycket lugnare jag var för ett år sedan än för tre år sedan o.s.v Det var en riktigt skön känsla som infann sig just då, en känsla av totalt LUGN...
Absolut, detta är jag helt övertygad om!!

Tänk så mycket människor det är som går omkring och oroar sig för saker och ting helt i onödan, och det är jag ett levande bevis på, jag oroade mig väldigt mycket för sånt som aldrig inträffade...som min kära make brukar säga till mig "var rädd för rätt saker" 

Väldigt mycket av den oron som vi skapar genom tankar kommer förmodligen aldrig att inträffa. Men jag har själv genom yoga och meditationer lärt mig hur jag ska hantera mina tankar och även mina känslor. Jag tror att det finns en mening med allt som sker, vi har alla något att lära av det som händer oss i livet.

Jag säger inte att det är lätt att få till en förändring, men jag säger att det går om man verkligen vill. Och kom ihåg att tankar som man tänker ofta kan bli verkliga oavsett om det är positiva eller negativa. 
Så fundera på vilka tankar och känslor som får finnas i din vardag i ditt liv. 

Ett annat sätt att eliminera oro och ängslan är att ha tillit. Att allt som sker, sker av en anledning. Att allt alltid ordnar sig, ja jag vet att jag kanske provocerar just nu...men så är det, det ordnar sig. 

Och jag kan lova vilken livskvalitet jag fått det senaste åren.

Så ha tillit! 

Se det du vill se.
Känn det du vill känna.
Och hör det du vill höra.



Kommentera här: