Långledig.

Nu är jag långledig och har semester från allt, enda fram till slutet av augusti, det kallar jag långledigt...Nu ska jag yoga varje morgon och njuta ordentligt av tiden på yogamattan. Det ska få ta tid och jag tänker yoga ute i trädgården då vädret tillåter det. 

Vi kommer att vara hemmavid hela juli månad, hemma innefattar även mina svärföräldrars underbara ställe som ligger på en ö utanför Hallstavik (Norrgårdsskär). Där lever vi enkelt, så enkelt som man bara kan. Där bara är man, läser, lyssnar på sommarpratarna och dricker kaffe. 

Segla kommer vi också att göra, fast jag är inte så förtjust i det. Jag känner mig inte helt bekväm på en segelbåt så det blir bara dagsseglingar utan övernattningar när jag är med. 
Det är så jäkla mycket som ska göras på en segelbåt, tampar och linor som ska plockas fram och fendrar och annat som ska sättas på plats. 
Matz förstår inte riktigt den stress och oro jag känner när vi ska lägga till i nån gästhamn där alla gubbar står på bryggan med händerna i fickorna och kollar varje båt som kommer in, men visst dom är så vänliga och  hjälpsamma...tack för det. Men det är jättemysigt när det  är varmt och soligt och perfekt vind, då njuter även jag, verkligen. Här är hon, Matz älskade Geisa.

En annan sak jag älskar att göra på sommaren är att plocka blåbär, jag har alltid genom hela barndomen fram till nu plockat blåbär. Jag tror att jag förra året plockade ca 15 liter och frös in. Underbart att ta fram och blanda i en smoothie eller baka en blåbärspaj under hösten och vintern. 

Dom här är från förra året, stora och goda. 

Kommentera här: