Om juicer och yoga.

Nu när solen och ljuset är här och vår efterlängtade sommar börjar närma sig så vill man gärna ha ork och energi till allt man vill göra och hinna med denna tid. Känner du dig trött och tung i kroppen så kan en endagars fasta hjälpa dig att få din energi tillbaka. Prova en dag med att dricka lite gröna drinkar gjorda på frukt och grönsaker. 

Säger det igen och igen, jag är så oerhört tacksam för att yogan kom in i mitt liv, den har hjälpt mig till stor förändring. B.la att äta mer grönt och ekologiskt, och banne mig vad det gör gott för kropp och själ. Men yogan har även gett mig ökad Närvaro, balans, harmoni och en känsla att vara mer tillfreds med livet. Men jag vill påminna om att det har tagit en hel del år för mig att komma hit där jag befinner mig idag med den personliga förändringen och den stora kost omställningen. 


När jag är ute och ränner på stan så tycker jag att det är så praktisk att slinka in på Blueberry eller juiceverket för en juicelunch, men jag ser till att sätta mig ned och dricka i lugn och ro. 

Min familj då - hur gör dom? Ja dom äter det jag lagar men lägger till eller drar ifrån, dom lever inte yogiskt och det är inget jag prackar på dom, dom väljer själva. Men lite inverkan har jag allt när det gäller vissa delar. 


Sofie är den i familjen som är mest intresserad av bra mat, mat som gör gott för kroppen. Den här köpte vi igår när vi var och handlade och som ersätter vanlig hederlig komjölk, och faktiskt så är den mycket godare. Vi inspireras av att botanisera i välfyllda butiker som har ett stort utbud av ekologiskt och annat nyttigt och gott. Så varför inte välja eko framför annat?!



Dagens gröna frukost. Mixa Avocado, babyspenat, banan, vetegräs, kiwi och toppa med cocos och valfria fröer och nötter.

Kommentera här: